Tuesday, September 27, 2011

Valintoja mediassa

Ensin urputus: termin "media" yksikkömuoto on "medium". "Media" on siis jo monikko. "Mediat" on jotain aika outoa minun korvilleni. No se siitä. Olen liian humaltunut muistaakseni edes mitä minun tästä piti oikeastaan sanoa. Soittakaa joku "Red, red wine"... ;)

*

Asiaan. Olen tässä huvikseni ja kyseenalaiseksi hyödykseni ja ehkä harjoitukseksikin tai sitten vain viinin vaikutuksen takia kerännyt Mediakasvatuskurssimme blogeja seurattavakseni. Onneksi suurin osa on samalla alustalla toimivia, joten ne on helppo ottaa stalkkauksen kohteeksi. Osa on tehty muilla ja muissa systeemeissä. Niistä joitakin saa silti helposti seurattua. Joidenkin kohdalla seuraaminen olisi "kohtuuttoman" vaikeata, eli vaatisi jonkun tilin perustamisen tms. Semmoiseen en rupea. Tämän takia en siis seuraa kaikkia kurssin blogeja.

(EDIT: Minulle näyttää kertyneen 49 blogia listalle ja olen niitä kaikkia seurannut, myös kommentoiden ja +1 merkkaillen aika ahkerasti. Melko paljon hommaa se on ollut, enkä tiedä kuinka työekonomisesti järkevä tämä ratkaisu oli. Mutta olipahan mielenkiintoinen kokemus.)

Vastaavia valintoja mediamaailmassa tehdään muuallakin. Tämähän on se syy, miksi FB on niin suosittu, ja Google+ ja muut kilpailijat niin kovien vaikeuksien edessä: on todella vaikea saada suostuteltua ketään "muuttamaan" toiseen systeemiin, jos ei saa varsin suurta osaa suostuteltua kerralla.

No comments: